- Zbigniew
- 2019-06-12
Trade marketing, czyli marketing handlu jest coraz powszechniej stosowany w trakcie promocji usługi od momentu jej wyprodukowania do dotarcia do klienta. W sposób szczególny zwraca on uwagę na sam produkt, na to jak wygląda i jak jest prezentowany oraz na jego dostępność. Specjalnie do tego przeszkoleni menadżerowie od trade marketingu stawiają na jakość i skuteczność. Na czym zatem polega skuteczność marketingu handlu?
Nie da się ukryć, że marketing handlu zawładnął dzisiejszym rynkiem. Powstał on z prostego założenia, że żaden moment życia produktu nie może pozostać niewykorzystany, a dobra promocja nigdy się nie kończy. Tak też się stało i w efekcie trade marketing pojawił się wśród naszych firm. Opiera się on na trzech filarach: ekspozycji, dystrybucji oraz rekomendacji. Oczywiście pierwsza jest dystrybucja, a więc dbanie, by produkty, które oferujemy były jak najbardziej dostępne. Muszą być więc doskonale przewożone i składowane oraz odpowiednio zareklamowane, by punkty handlowe zdecydowały dołożyć do swoich zbiorów. Drugim punktem jest ekspozycja. Nie ma nic gorszego niż zapomniane produkty na najniższych półkach. Dlatego warto zwrócić uwagę, by przedostały się one na poziom wzroku klienta i były równo i atrakcyjnie eksponowane. Ostatni filar, a więc rekomendacja, opiera się na wiedzy. To wiedza osób pracujących w punktach handlowych ma kolosalne znaczenie, byśmy mogli uwierzyć komuś, kto poleca daną rzecz.
O skuteczności kampanii decydują zatem te trzy rzeczy i odpowiednie podejście do tematu. Jednak jak pokazują badania, ta bezpośredniość rozwiązań, dotknięcie klienta w każdym momencie i zagwarantowanie mu coś więcej niż inni jest niezwykle korzystna dla danej marki.
Warto zatem zwrócić uwagę na trade marketing w Codemedia lub innych agencjach, by przekonać się, że jakość promocji jest na wyciągnięcie ręki. Zatem opierając kampanię na trzech filarach może okazać się, że jej jakość przerośnie nasze oczekiwania.
Dodaj komentarz