- Zbigniew
- 2018-12-18
O content marketingu słyszy się w ostatnich czasach coraz więcej gdy rozmawia się o kwestiach związanych z szeroko rozumianym pozycjonowaniem stron internetowych. Ale czym tak właściwie jest content marketing?
Content marketing jest utożsamiany ze strategią. Generalnie rozważania na temat content marketingu sprowadzają się do jednego słowa: jakość. Jakość treści, jakość linków prowadzących do strony, wszystko musi być dokładnie przemyślane i rozplanowane, a ułożenie i realizowanie odpowiedniej strategii jest tu podstawą. Content marketing łączy w sobie kwestie związane z przygotowaniem strony użytecznej dla człowieka, jednak nie pozostaje obojętny na wymagania stawiane przez algorytmy google. Z punktu widzenia użytkownika, content marketing to treści, przygotowane w odpowiedni sposób tak, aby były przydatne i ciekawe dla osoby odwiedzającej stronę. Jednakże jest to także coś więcej, gdyż w nowoczesnym ujęciu termin ten obejmuje także odpowiednią optymalizację strony.
Koncepcja content marketingu i budowania długoterminowej strategii działania nie jest przypadkowe. Dlaczego tak ważne jest, aby postępować zgodnie z przyjętym kierunkiem? Jednocześnie stale monitorując efekty, aby w miarę możliwości, móc zmodyfikować realizowaną strategię. Wśród głównych zadań content marketingu wymienia się zainteresowanie potencjalnego czytelnika, zachęcenie go do zaglądnięcia na stronę internetową, a jeśli to możliwe podtrzymanie tego zainteresowania i zachęcenie do tego, by ponownie odwiedził stronę. W branży SEO mówi się wówczas o generowaniu ruchu na stronie, o budowaniu świadomości marki wśród użytkowników oraz o poprawieniu lojalności internautów lub klientów, którzy chętniej będą wracać na naszą stronę jeśli będzie ona ciekawa. Ogół działań pozwoli na to, by budować widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.
Content marketing realizowany może być w wielu formach. Wśród najbardziej popularnych wymienia się: poradniki, artykuły sponsorowane, artykuły eksperckie, ale także webinary czy ikonografiki.
Dodaj komentarz