Dlaczego warto inwestować w content marketing?


Dlaczego warto inwestować w content marketing?

O content marketingu słyszy się w ostatnich czasach coraz więcej gdy rozmawia się o kwestiach związanych z szeroko rozumianym pozycjonowaniem stron internetowych. Ale czym tak właściwie jest content marketing?

Czym jest content marketing?

Content marketing jest utożsamiany ze strategią. Generalnie rozważania na temat content marketingu sprowadzają się do jednego słowa: jakość. Jakość treści, jakość linków prowadzących do strony, wszystko musi być dokładnie przemyślane i rozplanowane, a ułożenie i realizowanie odpowiedniej strategii jest tu podstawą. Content marketing łączy w sobie kwestie związane z przygotowaniem strony użytecznej dla człowieka, jednak nie pozostaje obojętny na wymagania stawiane przez algorytmy google. Z punktu widzenia użytkownika, content marketing to treści, przygotowane w odpowiedni sposób tak, aby były przydatne i ciekawe dla osoby odwiedzającej stronę. Jednakże jest to także coś więcej, gdyż w nowoczesnym ujęciu termin ten obejmuje także odpowiednią optymalizację strony.

Zadania content marketingu

Koncepcja content marketingu i budowania długoterminowej strategii działania nie jest przypadkowe. Dlaczego tak ważne jest, aby postępować zgodnie z przyjętym kierunkiem? Jednocześnie stale monitorując efekty, aby w miarę możliwości, móc zmodyfikować realizowaną strategię. Wśród głównych zadań content marketingu wymienia się zainteresowanie potencjalnego czytelnika, zachęcenie go do zaglądnięcia na stronę internetową, a jeśli to możliwe podtrzymanie tego zainteresowania i zachęcenie do tego, by ponownie odwiedził stronę. W branży SEO mówi się wówczas o generowaniu ruchu na stronie, o budowaniu świadomości marki wśród użytkowników oraz o poprawieniu lojalności internautów lub klientów, którzy chętniej będą wracać na naszą stronę jeśli będzie ona ciekawa. Ogół działań pozwoli na to, by budować widoczność strony w wynikach wyszukiwania Google.

Formy content marketingu

Content marketing realizowany może być w wielu formach. Wśród najbardziej popularnych wymienia się: poradniki, artykuły sponsorowane, artykuły eksperckie, ale także webinary czy ikonografiki.


Zbigniew

Dodaj komentarz

Czytaj również

Jak napisać dobre CV?
  • Zbigniew
  • 2018-10-08
Jak napisać dobre CV?