- Zbigniew
- 2019-08-22
Reklama Google daje wiele możliwości związanych z rozwojem firmy i dotarciem do szerokie grona odbiorców. Ile kosztuje reklama w Google? Na czym polega Google Ads? Czy warto skorzystać z tego rozwiązania?
Google Ads jak zacząć
Google Ads to platforma, która daje możliwość stworzenia kampanii reklamowych w internecie. Coraz więcej firm decyduje się na takie rozwiązanie, gdyż daje ono wiele korzyści. Z pewnością warto podkreślić, że plusem jest elastyczność Google Ads, jak i kierowanie reklam do danych klientów oraz rozpoczęcie kampanii nawet posiadając niewielki budżet.
Kampania reklamowa w sieci to istotny element marketingowy każdego przedsiębiorcy. Dzięki reklamie Google Ads przyciągniesz klientów bardzo szybko, całkowicie kontrolując ten proces. Korzystanie z wyszukiwarki Google daje nam możliwość sprawdzenia dodatkowych wyników, które znajdują się w etykiecie „Reklama”. Jeśli pragniemy skorzystać z Google Ads, należy założyć konto i przelać daną kwotę promocyjną na konto Google, jak i ustalić frazy odnoszące się do wyszukiwania naszej firmy. Następnie pozostaje jedynie czekać na zwiększenie ruchu na stronie internetowej, ciesząc się dotarciem do jak największego grona odbiorców.
Poradnik Google Ads
Przewodnik Google Ads jest niezwykle przydatny zwłaszcza dla osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z tą formą kampanii reklamowej. Reklamy w wyszukiwarce działają na tej zasadzie, że podczas wyszukiwania frazy użytkownik w pierwszej kolejności widzi sponsorowane wyniki, czyli Google Ads. Okazuje się, że w tym przypadku chętnych na reklamę jest bardzo dużo, natomiast powierzchnia reklamowa bywa ograniczona. Google zatem ma za zadanie stwierdzić, które reklamy pokazywać na początku, co zależy głównie od:
• jakości strony internetowej,
• jakości reklamy,
• ustalonej stawki płaconej przez reklamodawcę za kliknięcie użytkownika w link.
Jeśli chodzi o najpopularniejsze rodzaje reklam Google Ads, można tutaj wyróżnić tekstowe reklamy, produktowe, kreacje graficzne (display), banery reklamowe, remarketing, czy też reklamy na YouTube.
Ile kosztuje reklama w Google?
Najbardziej znanym modelem rozliczeń w Google Ads jest CPC (cost per click), czyli płatność za kliknięcie. W tym przypadku przedsiębiorca płaci wtedy, kiedy użytkownik faktycznie kliknie w daną reklamę. Stawka za kliknięcie ustalana jest samodzielnie, przy czym warto mieć na względzie branżę i konkurencję. Innymi modelami rozliczeń w Google Ads są:
• Model CPM (Cost Per Mille), gdzie płacimy za 1000 wyświetleń. Zazwyczaj korzysta się z niego w kampaniach wizerunkowych różnego typu.
• Model CPA (Cost Per Acquisition), który bazuje na ustaleniu maksymalnej stawki za konwersję (np. wypełnienie formularza, czy też złożenie zamówienia), przy czym system sam dopiera dane stawki.
• Model CPS (Cost Per Sale), cieszący się sporym uznaniem wśród właścicieli sklepów internetowych. Do naliczania płatności dochodzi wtedy, gdy klient dokona zakupu danego produktu.
• Model CPV (Cost Per View), odnoszący się do reklam na Youtube. Przedsiębiorca płaci w tym przypadku wtedy, gdy użytkownik obejrzy pół minuty filmu lub cały (jeśli jest on krótszy niż pół minuty).
Reklama w Google daje możliwość dotarcia do wieli odbiorców, jak i określenia grupy docelowej. Warto z niej skorzystać z tego względu, że nie musi być kosztownym przedsięwzięciem, a daje wymierne korzyści. Zaistnienie w strefie online w dzisiejszych czasach nie jest łatwe, gdyż na rynku mamy do czynienia ze sporą konkurencją. Dobrym rozwiązaniem jest zatem skorzystanie z narzędzi, jakie daje Google Ads.
Jeżeli chcesz się dowiedzieć więcej na temat Google Ads, odwiedź nasz poradnik (https://blog.sky-shop.pl/przewodnik-po-google-ads-jak-promowac-sklep-internetowy-z-wykorzystaniem-platnych-reklam/)
Dodaj komentarz