- Zbigniew
- 2022-09-21
Czasy, gdy logo było wyłącznie zlepkiem kilku liter, kropek i kresek, już bezpowrotnie minęły. Dziś znak graficzny firmy – choć nadal prosty – urzeka swoją pomysłowością i oryginalnością. Jak zatem stworzyć logo na miarę XXI wieku?
Dziś tworzeniem znaku firmowego nie zajmują się już amatorzy, z flamastrami i narzędziami kreślarskimi w ręku. Coraz częściej (żeby nie powiedzieć, że zawsze) są to profesjonalne firmy, skupiające doświadczonych grafików i pasjonatów „graficznego marketingu”. Przejęcie roli twórców logo przez profesjonalistów, oznaczało konieczność wprowadzenia ściśle określonych ram współpracy, które z biegiem czasu stały się standardem w branży.
Załóżmy, że mamy firmę ABC, której właściciel chce stworzyć profesjonalny znak graficzny. Co w takiej sytuacji robi? Najczęściej kontaktuje się z firmą marketingową i zleca projekt. Samo wskazanie nazwy firmy i branży, w której ona się specjalizuje, to jednak za mało. Dobrze jest, jeśli właściciel przy składaniu zamówienia sam określi, czym dana firma dla niego jest. Coraz częściej Klienci firm projektujących logo przedstawiają również swoje sugestie na ten temat i mówią o tym, jakie uczucia powinny wiązać się z danym znakiem.
Na podstawie powyższych założeń, projektowane jest logo firmy. W trakcie realizacji zlecenia Zleceniobiorca najczęściej przygotowuje kilka projektów logotypu, które następnie będą poddane konsultacji z Klientem. Wiele firm specjalizujących się w tej branży udostępnia swoim Klientom specjalne pakiety, w ramach których liczba dostępnych propozycji projektowych jest wyższa, lub niższa. Bardzo ważnym kryterium jest tym przypadku wybór pomiędzy typowo graficznymi logotypami a znakami opartymi na prostych słowach, bądź krótkich tekstach. To od Klienta zależy, czy jego logo ma być po prostu graficznym symbolem, czy raczej zdobionym ciągiem liter.
Gdy właściciel firmy ABC podejmie decyzję i wybierze określony wzór, może on nadal konsultować swój wybór, dzięki czemu otrzymany logotyp będzie w pełni zgodny z jego oczekiwaniami. Zmiany te mają jednak najczęściej charakter kosmetyczny i ograniczają się do zmiany czcionki, jej rozmiaru, bądź też niektórych założeń kolorystycznych. Po wyborze określonej grafiki, firma na podstawie wcześniej podpisanej umowy, przekaże Klientowi własne prawa autorskie.
Samo projektowanie logo firmy to jedno a jego prezentacja to drugie. W tym drugim przypadku warto zadbać o wykorzystanie dostępnych i popularnych kanałów informacji. Świat się zmienia i niektóre z nich nie mają już racji bytu. Telegazeta i niskonakładowe gazety nie spełnią już ter roli, co jeszcze kilkanaście lat temu. O wiele lepszym pomysłem będzie wykorzystanie potencjału Internetu i – rzadziej – telewizji.
Podsumowując, jeśli chcesz się przekonać jak tworzą logo prawdziwi profesjonaliści, lub jeśli chcesz je zamówić, koniecznie zajrzyj na stronę robimylogo.pl.
Dodaj komentarz